تکنولوژی

 

 

ربات

 

 

تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و علوم روباتیک رشد به شدت سریعی را تجربه می کند اما آیا این سرعت به اندازه ای هست که بتوان مسئولیت حمل مشعل المپیک تابستانی لندن را به عهده روباتی انسان نما گذاشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه "آبریستویث" در ولز مطمئن هستند که این کار شدنی است، و روبات شبه انسانی iCub را با چهره ای مشابه کودکان کاندید حمل مشعل المپیک تابستانی سال 2012 کرده اند. این پروژه تلاشی برای بزرگداشت و یادبود "آلن تورینگ" دانشمند پیشگام علوم رایانه ای و روباتیک است که در سال 2012 صدمین سالگرد تولد او خواهد بود.

این روبات توسط دکتر "جیمز لاو" از دپاتمان روباتیک دانشگاه آبریستویث به عنوان حامل مشعل المپیک انتخاب شده است، به گفته وی چنین احترام و بزرگداشتی برای دستاوردهای تورینگ می تواند برای نسلهای آینده مهندسان و دانشمندان الهام بخش باشد.

"آلن تورینگ" که در 23 ژوئن 1912 در لندن متولد شده است، به عنوان پدر علوم رایانه ای و هوش مصنوعی شناخته می شود. وی به ویژه به خاطر مشارکت در رمزگشایی از ماشین "انیگما" آلمانها در جنگ جهانی دوم به شهرت بالایی رسیده است. وی همچنین اولین رایانه ذخیره اطلاعاتی را طراحی کرده و تستهایی را برای آزمودن رفتارهای هوشمندانه ماشینها ارائه کرده است.

 

روباتی که کاندید حمل مشعل المپیک 2012 شده برای حمل این مشعل از شرایط اولیه این کار نیز برخوردار نیست، زیرا واجد شرایط این کار باید دست کم 12 سال سن داشته باشد، زنده باشد و در انگلستان اقامت داشته باشد. این روبات قطعا جوانتر از 12 سال سن دارد، و با اینکه ساکن انگلستان است، اما نمی توان نام موجود زنده را بر روی او گذاشت. با این همه این احتمال وجود دارد که مقامات المپیک برای بکار گرفتن از کاندیدی کاملا غیر عادی قوانین خود را تغییر دهند.

incubi که با هدف مطالعه بر روی فرایندهای یادگیری کودکان و ترجمه این فرایندها به استراتژی هایی آموزشی برای روباتها ساخته شده، طی اجرای پروژه ای بین المللی به نام پروژه بین المللی RobotCub ابداع شده است. ابعاد این روبات برابر ابعاد بدن کودکی 3.5 ساله است، این روبات قدی برابر یک متر داشته و درجه آزادی حرکات او 53 درجه است.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات icon به حسگرهایی از قبیل حسگرهای بینایی، شنوایی، لامسه و چرخشی مجهز است و می تواند حالات چهره را در صورت خود نمایان کند. همچنین در سر این روبات دو دوربین، دو میکروفن، دو ژیروسکوپ و شتاب سنج کار گذاشته شده اند.

 لپ تاپ جدید شرکت Malinger عنوان قدرتمند ترین لپ تاپ ساخته شده برای علاقمندان بازی های کامپیوتری را به دست آورده است. اگر بخواهید معنای قدرتمند را روی یک لپ تاپ متوجه شوید بهتر است به مشخصات فنی این لپ تاپ کوچولو توجه کنید:
پردازشگر Intel Core 2 Due Extreme با دو کارت گرافیک NVIDIA Enforce GTX 280M به همراه هشت گیگابایت RAM از نوع DDR3.
برای حافظه داخلی می توانید تا سه عدد هارد دیسک 2.5 اینچی داخل شکم این لپ تاپ جاسازی کنید یا اگر دوست داشتید ازSSD استفاده کنید تا لپ تاپ تان پرواز کند.
داشتن درایو بلوری در این لپ تاپ اختیاری است و البته هنوز در مورد نمایشگر آن صحبت نکردیم. می توانم شرط ببندم که نمایشگر آن از نمایشگر کامپیوتر رومیزی خیلی ها بزرگتر است. به خاطر اینکه مانیتور این لپ تاپ 18.4 اینچی است و با رزولیشن 1920 در 1080 به خوبی قادر به راضی کردن علاقمندان بازی های کامپیوتری خواهد بود.
برای چنین چیزی انتظار قیمت ارزان که ندارید؟ قیمت پایه این لپ تاپ از 2999 دلار شروع می شود. به هر حال، داشتن لقب قدرتمند ترین خرج دارد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

تاريخ : پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:تکنولوژی,تبلت,ربات, | 11:26 | نویسنده : بشیر سیداوی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.


♫ play-music ♫